FOTO - jaki teleobiektyw w teren
: 06 paź 2011, 19:24
				
				wrzesientomek, jakim systemem focisz?jaka puszka?ile forsy chcesz wydać na tele?odradzam do tej sigmy tc.Ostrość bedziesz musiał ustawiać sam
			survival, turystyka, militaria - forum
http://www.bushcraft.pl/

 Jakąś 300-tke już lepiej kup. Znajomy ma nikkora 70-300 i nie narzeka za bardzo.
 Jakąś 300-tke już lepiej kup. Znajomy ma nikkora 70-300 i nie narzeka za bardzo. choć uwierz że Sigma o której wspominałem w słoneczne dni daje radę. Stabilizacja spisuje się całkiem nieźle i przy maksymalnej ogniskowej można pstrykać przy czasach rzędu 1/200. Normalnie przy 1/500 byłby problem. Wiadomo, że czas powinien być szybszy niż odwrotność ogniskowej. 50 mm to co najmniej 1/50, 100 to 1/100 itp. (przypuszczam że o tym wiesz, ale pewnie znajdzie się ktoś, kto tego nie wie
 choć uwierz że Sigma o której wspominałem w słoneczne dni daje radę. Stabilizacja spisuje się całkiem nieźle i przy maksymalnej ogniskowej można pstrykać przy czasach rzędu 1/200. Normalnie przy 1/500 byłby problem. Wiadomo, że czas powinien być szybszy niż odwrotność ogniskowej. 50 mm to co najmniej 1/50, 100 to 1/100 itp. (przypuszczam że o tym wiesz, ale pewnie znajdzie się ktoś, kto tego nie wie  ). Zawsze lepiej mieć zapas 0,3, 0,7 albo nawet 1 EV (np. przy 100 mm lepiej robić zdjęcie czasem 1/150 czy 1/200 niż 1/100, tym bardziej że mało kto używa aparatu z matrycą pełnoklatkową i trzeba pamiętać o przeliczniku ogniskowej, czyli 1,5x dla nikona i 1,6x dla canona. to też chyba ma wpływ, choć nie jestem pewien
 ). Zawsze lepiej mieć zapas 0,3, 0,7 albo nawet 1 EV (np. przy 100 mm lepiej robić zdjęcie czasem 1/150 czy 1/200 niż 1/100, tym bardziej że mało kto używa aparatu z matrycą pełnoklatkową i trzeba pamiętać o przeliczniku ogniskowej, czyli 1,5x dla nikona i 1,6x dla canona. to też chyba ma wpływ, choć nie jestem pewien  ).
 ).
 
   Ale trzeba zdawać sobie sprawę z możliwości swojego sprzętu i z jego ograniczeń, żeby nie zepsuć fotografii pod kątem technicznym.
 Ale trzeba zdawać sobie sprawę z możliwości swojego sprzętu i z jego ograniczeń, żeby nie zepsuć fotografii pod kątem technicznym. wiem, że można poznać po dźwięku czy czas jest szybki czy nie, ale chyba zdecydowanie wygodniej jest to kontrolować. Nie wiem jak to jest w hybrydach i kompaktach, ale w każdej lustrzance w wizjerze jest przecież czas, przesłona i ISO. Wystarczy pilnować żeby było ok. Ja używam preselekcji przesłony i pilnuje czasu zwiększając ISO gdy jest za wolny. W praktyce sprawdza się to całkiem nieźle i szybko. Nawet w fotografii sportowej jakoś nadążam i cały czas mam kontrolę nad GO.
 wiem, że można poznać po dźwięku czy czas jest szybki czy nie, ale chyba zdecydowanie wygodniej jest to kontrolować. Nie wiem jak to jest w hybrydach i kompaktach, ale w każdej lustrzance w wizjerze jest przecież czas, przesłona i ISO. Wystarczy pilnować żeby było ok. Ja używam preselekcji przesłony i pilnuje czasu zwiększając ISO gdy jest za wolny. W praktyce sprawdza się to całkiem nieźle i szybko. Nawet w fotografii sportowej jakoś nadążam i cały czas mam kontrolę nad GO. Mogłeś wcześniej się pochwalić. Olać sztuczną skromność, sukcesy motywują i trzeba się nimi cieszyć, zwłaszcza w gronie znajomych, czyli nas
 Mogłeś wcześniej się pochwalić. Olać sztuczną skromność, sukcesy motywują i trzeba się nimi cieszyć, zwłaszcza w gronie znajomych, czyli nas 
Mam Nikona D60, więc w grę wchodzą tylko obiektywy z własnym silnikiem.wrzesientomek pisze:Michale, wydaje mi się, że 200 mm to będzie dla Ciebie trochę mało. Mam sigmę 18-200 i chyba zawsze brakuje mi mmJakąś 300-tke już lepiej kup. Znajomy ma nikkora 70-300 i nie narzeka za bardzo.
Mam statyw, więc to nie problem, tylko zastanawiam się czytając opisy Sigmy czy warto dopłacać za 100mm więcej przy zmniejszeniu manewrowośći (wiecie co mam na myśli). Czy aby 55-200 mi nie starczy jako uzupełnienie kitowego?yaktra pisze:Niezależnie od producenta TELE a powyżej 300 zapomnijcie Panowie o ostrej focie zrobionej z ręki czy z innej podpórki.
Ojej, a ja się wcale nie denerwuję nie, nie. Jestem cienki z techniki choć dość dobrze ją rozumiem. Zawsze słucham lustra, to taki rodzaj mojego zboczenia.wrzesientomek pisze:Spokojnie yaktra
 to jednorazowe trafienie w ISO daje ci możliwość fotografowania nawet około dwóch godzin bez korekty, bez obawy o duże zmiany czasu naświetlania. Oczywiście na meczach czy innych sportowych imprezach trzeba uważać na murawę bo zielona trawka lubi spalić fotkę tak samo jak na budynkach tynk
 to jednorazowe trafienie w ISO daje ci możliwość fotografowania nawet około dwóch godzin bez korekty, bez obawy o duże zmiany czasu naświetlania. Oczywiście na meczach czy innych sportowych imprezach trzeba uważać na murawę bo zielona trawka lubi spalić fotkę tak samo jak na budynkach tynk   I tu najczęściej początkujący robią błędy. Kolejnym podstawowym błędem jest brak obserwacji "F" kiedy zwiększamy czy zmniejszamy ogniskową. Trzeba jeszcze pamiętać o tym, że światło dzienne między 9 a 15 (od kwietnia do września) to pora najgorsza. Najlepszy klimacik mają fotki wczesnym rankiem i mocnym popołudniem o każdej porze roku.
 I tu najczęściej początkujący robią błędy. Kolejnym podstawowym błędem jest brak obserwacji "F" kiedy zwiększamy czy zmniejszamy ogniskową. Trzeba jeszcze pamiętać o tym, że światło dzienne między 9 a 15 (od kwietnia do września) to pora najgorsza. Najlepszy klimacik mają fotki wczesnym rankiem i mocnym popołudniem o każdej porze roku.Fotka stara a dodana bo jedna z ładniejszych. Choć nieco za ciemna i oko w z złym miejscu jakim jest CK. Dziwię się zatem, że wybrana przez Jury.wrzesientomek pisze:Zdjęcie widziałem już dawno temu, świetne, gratuluję sukcesu
 
  Spróbuję pewnie z sarną. Trzeba wyeksploatować "fotografię życia" tak mocno jak się tylko da
 Spróbuję pewnie z sarną. Trzeba wyeksploatować "fotografię życia" tak mocno jak się tylko da 
Sorkipuchalsw pisze:OK. Wątek wydzielony.
Tomek13, zwracam Ci uwagę, że pisząc posty na tym forum należy przestrzegać zasad interpunkcji i ortografii. Wpadka każdemu może się zdążyć, ale w Twoim poście to trochę za dużo tego.
 ale  rekę złamałem i dosyć ciężko jest pisać.
  ale  rekę złamałem i dosyć ciężko jest pisać.Właśnie, że fotograf nie robi zdjęcia, tylko OBSŁUGUJE APARAT, KTÓRY ROBI ZDJĘCIE!!yaktra pisze:APARAT NIE ROBI ZDJĘĆ TYLKO "FOTOGRAF"

 
  
  
 Bierz - bardzo pozytywny obiektyw jeśli potrzebujesz dalekich strzałów (naprawdę dalekich).Michal N pisze:Sigma 70-300 APO (900 zł)
Racja. Dlatego zmieniłem systemsiux pisze:Zrób tym finepixem z 200 takich super fot, wtedy przyznam rację, że aparat nie gra roli
 
 Przy puszkach z cropem przelicznik ogniskowych wynosi u Canona x1,6 więc ogniskowa przy szkle 70-300 wynosi 112- 480, a w przypadku większości pozostałych marek x1,5 więc 105 - 350mm.Qasz pisze:Jednak bierz pod uwagę że robi ci się z tego obiektywu 150-400.

Walnąłeś literówkę. Chodziło Ci pewnie o 450. Nie żebym się czepiał. Lepiej, żeby ktoś nieobeznany w temacie się nie pomyliłlukasz_sp pisze:a w przypadku większości pozostałych marek x1,5 więc 105 - 350mm.
 
  Może podżucisz linka do jakichś fotek nią pstrykniętych?
 Może podżucisz linka do jakichś fotek nią pstrykniętych? 
Dobre szkło stałe światło,ostre od pełnej dziury.AF szybki.Najlepsze z szkieł o których pisaliśmy na PW.Do tego tc 1,4 i bedzie bardzo dobrzewrzesientomek pisze:[
Jak się ta sigma sprawuje? Chodzi mi o 100 - 300 f4. To już chyba nieco wyższa półka niż 150-500? Są w końcu w tej samej cenie a mm i światłem się dość bardzo różnią z korzyścią dla Twojej. Stałe światło też mówi samo za siebieMoże podżucisz linka do jakichś fotek nią pstrykniętych?
