Strona 2 z 2

: 29 gru 2013, 23:22
autor: neodom
Prosze o porade . Prosty rower NSBike NS1 , zadnych przezutek ,udziwnien itp . Syn ma z nim taki klopot ze gdy go prowadzi to kreca sie pedaly . Uwaza ze cos jest nie tak z tylna piasta , ciezko sie pedaluje , rower szybko wytraca predkosc . Hamulec jest ok , to umiem zrobic , umiem zmienic linki , pancerze itd itp ale nie rozkrecalem nigdy piasty w kole . Co moze byc nie tak , lancuch nowy , korby bez lancucha chodza idealnie itd a po zalozeniu lancucha ewidentnie hamuje piasta , jak sie do nij dobrac by czegos nie zchrzanic ?
Gdyby to moglo w czyms pomoc to zdjecia tego roweru sa w galeri w watku : Kilka fotek z tej jesieni .
Jakie klucze bede potrzebowal do rozmontowania tylnej piasty i na co zwrocic uwage ? A moze poprostu jest zbyt mocno skrecona poprzecznie ? Heytniety, bardzo prosze o wszelkie sugestie .

: 30 gru 2013, 07:32
autor: hejtyniety
hmm.. Ciężko tak korespondencyjnie, ale spróbuję:

1. Zasyfiony wolnobieg - sprawdź, czy po zdjęciu łańcucha wolnobieg (czyli to na czym masz tryby) chodzi płynnie: w lewo powinien luźno się kręcić. Wlanie wd-40 albo jakiegoś innego rozcieńczacza do smarów do wolnobiegu powinno pomóc.

2. Zbyt mocno skręcona piasta (choć kręcące się pedały nie pasują) - po wyjęciu koła nie da się utrzymać osi piasty tylko zakręca się z całym kołem/bardzo opornie kręci się "luźne koło". Tutaj potrzeba rozkontrować piastę i skręcić ją jeszcze raz. Klasycznie potrzeba klucza 15 i wąskiej 14 - polecam videoporadniki na youtube ;-)

3. Być może zgubiła się jakaś podkładka i czoło wolnobiegu trze o hak ramy - podłożyć dodatkową podkładkę od strony wolnobiegu

: 01 sty 2014, 20:54
autor: gizmo
Sprawdź jeszcze jak tylna oś się kręci normalnie ręką ( sprawdzisz wtedy czy ciężko chodzi czy jest prosta w osi w czasie kręcenia). Kiedyś miałem krzywą tylną oś wtedy koło mi ciężej chodziło. Oczywiście oś miałem do wymiany.

: 02 sty 2014, 17:23
autor: neodom
Os obrotu w kole po zdjeciu obraca sie ciezko . W tej piascie jest 7 zapadek wedlug producenta . Piasta wyglada normalnie na nierozbieralna . Jest nowa , jest prosta . Nie wiem jak sie do niej dobrac . W swoim goralu piaste rozbieralem , miala 3 zapadki . Do tej NSBike nie wiem jak sie dobrac , wyglada na prawie lite zespolenie z zembatka .

: 18 kwie 2014, 15:37
autor: Valdi
Czas na wymianę łańcucha, obecnie jest KMC Z72, na jaki wymienić, żeby było dobrze i niezbyt drogo?
Rowerek to 24 biegowy Kross Trans Alp

: 18 kwie 2014, 15:39
autor: Valdi
Czas na wymianę łańcucha, obecnie jest KMC Z72, na jaki wymienić, żeby było dobrze i niezbyt drogo?
Rowerek to 24 biegowy Kross Trans Alp

: 18 kwie 2014, 20:55
autor: hejtyniety
Poszukaj w ofercie firmy YBN - ta sama fabryka co shimano - fajna jakość w przyzwoitej cenie. Za łańcuch na 8 rzędów powinno Cię wyjść ok. 20zł ;-)

: 18 kwie 2014, 21:51
autor: Valdi
Taniej od specyfików czyszczących,to bardziej się opłaca raz miesięcznie łańcuch wymieniać ;)

: 18 kwie 2014, 22:18
autor: hejtyniety
No nie do końca, ale coś w tym jest ;-) Generalnie zadbany (czytaj: nierozciągnięty) łańcuch to zdecydowane przedłużenie żywotności kasety i korby ;-)

: 27 maja 2014, 09:34
autor: Valdi
No Dottore, do tablicy! ;) Ostaatnio się naoglądałem w sklepie "kaset" co nie miara, niby wszystkie pasują, a jednak cena inna i to mocno. Więc potrzebuję taką z 8 zembatkami, coś sensownego ale za "ludzkie" pieniądze. Jakaś rada?

: 27 maja 2014, 14:10
autor: hejtyniety
Różnica jest w zastosowanych materiałach i rozwiązaniu technicznym. Kasety na tzw. pająku są droższe, ale też lżejsze. Kasety, gdzie każda zębatka rozpoczyna się bezpośrednio na bębenku piasty są tańsze i cięższe. Osobiście bym nie kombinował i do turystyka brał zwykłe (nie na pająku) kasety o przełożeniu 11-34 lub 13-34, ważne, żeby producent był jakiś znany (shimano/sram/sunrace).

: 27 maja 2014, 15:33
autor: Valdi
Dziękuję szanownemu koledze!